1051 keer bekeken

GEWELD TEGEN politiemedewerkers

• zaterdag 15 juni 2019 @ 00:27
    reactie op (#33) herman_dad

Goedemorgen, POLITIEMAN IN BRABANT BEDREIGD MET DE DOOD door criminelen in het 'DRUGSMILIEU'. Opvallend is dat al eerder een politieman van dezelfde eenheid aan een aanslag is ontsnapt. Overigens in deze een andere criminele zaak, staat los van deze recentere bedreiging. Doch in korte tijd 2 bedreigingen aan het persoonlijke adres van politiemensen? Verontrustend in alles. 

Zie en lees verder art. van NOS-NIEUWS Twitter (bron) 

Politieagent in West-Brabant op internet met de dood bedreigd.

VANDAAG, 10:37 AANGEPAST VANDAAG, 12:13

REGIO

Een politiemedewerker van de eenheid Zeeland-West-Brabant wordt bedreigd met de dood. Er zijn afgelopen week meerdere mensen aangehouden die mogelijk betrokken zouden zijn bij de bedreiging. Meer aanhoudingen worden niet uitgesloten.

De bedreigde agent werkt bij een lokaal politieteam en draagt soms een uniform, maar hij werkt ook in burgerkleding. Een mogelijke aanleiding voor de bedreiging is een recent drugsonderzoek bij een pand in Bergen op Zoom, waarbij de agent betrokken was. Omstanders hebben, volgens de politie, na die actie informatie over de bewuste agent op sociale media gedeeld.

Beloning van tienduizenden euro's

Een criminele groep zou sindsdien via internet op zoek zijn naar de agent. Er wordt gedreigd de man om te brengen. De leden van de groep zeggen een beloning uit te loven van tienduizenden euro's voor informatie over de politieman, meldt Omroep Brabant.

De politie en het Openbaar Ministerie nemen de bedreigingen heel serieus. De agent wordt nu beveiligd. Er zijn vorige week een paar mensen aangehouden en gehoord. Ze worden verdacht van opruiing. Na het verhoor mochten ze weer gaan, maar ze blijven in beeld.

Impact enorm

Volens een woordvoerder van de politie Zeeland-West-Brabant hebben de bedreigingen een enorme impact op de agent. "Je wil gewoon niet dat dit met politiemensen gebeurt. Dit is onaanvaardbaar. Agenten zijn best wel wat gewend, maar dit is echt van een andere orde".

Begin dit jaar kwam naar buiten dat al eerder een agent van dezelfde politie-eenheid is ontsnapt aan een moordaanslag. Ook toen had een groep criminelen het op een agent gemunt. Die zaak staat los van de zaak die nu speelt.

BEKIJK OOK

Politie verijdelt aanslag op agent door onderwereld Brabant

Deel dit artikel: 

Dit is een artikel van Omroep Brabant

handtekeningafbeelding
  • woensdag 12 juni 2019 @ 00:27
    reactie op (#32) herman_dad

Goedemorgen, NA TWITTERPROTEST VAN BETROKKEN AGENT WORDT DE ZITTING TEGEN DE VERDACHTE ALSNOG BINNENKORT GEHOUDEN. Het OM wilde deze eerst pas in januari 2020 houden...

Zitting mishandelde agent alsnog deze zomer na klachten op Twitter.

Politieuniform ANP

VANDAAG, 14:15

BINNENLAND

Een verdachte die zich sterk verzette tijdens zijn aanhouding en daarbij onder meer een agent beet, komt toch nog deze zomer voor de rechter. De agent, Koen Simmers uit Tilburg, maakte zich afgelopen weekend boos op Twitter omdat de man aanvankelijk pas in januari 2020 moest voorkomen. Dat terwijl het kabinet had beloofd om geweld tegen hulpverleners harder aan te pakken.

Nadat de verdachte een valse naam had opgegeven, wilden Simmers en een collega de man meenemen naar het bureau. De verdachte verzette zich hevig, waardoor Simmers blauwe plekken en schaafwonden opliep. De agent deed aangifte van mishandeling en reageerde verontwaardigd op de termijn van dagvaarding.

Koen Simmers @Koensimmers

1/2 vannacht aanhouding met zwaar verzet. Minutenlang gevochten met verdachte. Hij was dronken, beet me en pakte mijn pistool vast. Heb flink geweld moeten gebruiken en deed angifte van mishandeling. Verdachte moet in januari 2020 voor de rechter verschijnen. Ongelooflijk.....

2 dagen geleden

2/2 Vandaag was ik het, morgen een andere agent. De aanpak van geweld tegen politiemensen zou prioriteit krijgen, zwaardere strafeis, snel doorpakken etc... Ik hoop niet dat januari 2020 onder snel doorpakken valt.

2 dagen geleden

Het OM reageert op Twitter dat de zitting naar voren geschoven wordt, omdat de aanpak van geweld tegen hulpverleners wel degelijk prioriteit heeft.

Hoewel Simmers, ook bestuurslid van de Nederlandse Politiebond, blij is dat de zitting vervroegd kan plaatsvinden, blijft hij kritisch op het systeem.

OM ZeelandWestBrabant @OM_ZWB

@Koensimmers Het OM geeft zeker prioriteit aan geweld tegen hulpverleners en we hebben alsnog ruimte gevonden op de zitting van 29 juli.

1 dag geleden

@OM_ZWB Top, bedankt voor de reactie. Maar dit komt omdat ik mijn (grote) mond open kan trekken namens de politiebond. Andere collega's hebben dit geluk vaak niet. Ik weet natuurlijk ook dat het niet aan jullie ligt en wat de problemen zijn waar we allemaal tegen aanlopen.

1 dag geleden

Bij geweld tegen hulpverleners kan een snelrechtprocedure ingezet worden. Bij snelrecht moet de verdachte binnen zeventien dagen voor de politierechter verschijnen.

Simmers wilde vandaag niet op de zaak reageren. Jan Struijs, voorzitter van de Nederlandse Politiebond, was wel bereikbaar voor commentaar.Snelrechtprocedures komen volgens hem vaak niet van de grond. Hij legt het probleem bij de overbelasting van het Openbaar Ministerie en de rechtbank.

"De stukken zijn in deze zaak tijdig aangeleverd, maar de officier van justitie zit overvol", zegt Struijs. Hij noemt dit "een doorn in het oog van politiemensen die dagelijks aan de frontlijn staan".

Mooie woorden

Snelrechtprocedures zouden moeten uitstralen dat geweld tegen politiemensen niet door de beugel kan, volgens Struijs. "Mooie woorden van het kabinet en vanuit de Kamer, maar in de praktijk gebeurt het niet."

De zaak van Simmers staat niet op zichzelf, volgens Struijs. "De hele pijplijn is overbelast". Uit het jaarrapport van 2018 van het Openbaar Ministerie blijkt dat er zo'n 25.000 onbehandelde zaken op de plank liggen.

Deel dit artikel: 

Gewijzigd op 2019-06-12 00:28:28
    handtekeningafbeelding
  • donderdag 25 april 2019 @ 00:22
    reactie op (#31) herman_dad

Goedemorgen. vervolg op vorige artikel: ZAAK OVER GEWELD TEGEN POLITIE UITGESTELD, EERST EEN PSYCHOLOGISCH ONDERZOEK, vindt de rechtbank. . 

Zaak over geweld tegen agenten uitgesteld, eerst psychologisch onderzoek

GISTEREN, 11:43

REGIO

De rechtbank in Utrecht houdt de zaak aan tegen een 19-jarige Utrechter die verdacht wordt van geweld tegen agenten. El K. zou betrokken zijn bij een vechtpartij tussen agenten en omstanders bij een aanhouding in de wijk Lombok.

Zijn leeftijd, zwakbegaafdheid en vermoedelijke stoornissen maken het volgens de rechter nodig dat er onderzoek komt naar zijn persoonlijkheid, meldt RTV Utrecht.

Vandaag was er een snelrechtzitting over de uit de hand gelopen aanhouding van vorige week. El K. stond met een 22-jarige Culemborger terecht, die eveneens wordt verdacht van geweld tegen agenten. Ook zijn zaak wordt aangehouden omdat er meer onderzoek nodig is. De twee komen op vrije voeten, maar staan wel onder toezicht van de reclassering.

Andere beelden

Bij de volgende zitting op 14 augustus kunnen ook beelden van cameratoezicht worden toegevoegd die volgens de advocaat van de verdachte een ander licht op de zaak werpen. De verdediging signaleert dat op beelden van sociale media de vechtpartij zich achter een boom afspeelt.

RTV Utrecht kreeg die beelden toegestuurd:

Zie originele video in oorspronkelijke artikel

Heftige beelden arrestatie in Utrechtse wijk Lombo

Bij het incident werd ook een 33-jarige Hilversummer gearresteerd. Hij wordt verdacht van opruiing en moet later voorkomen. Dat geldt ook voor de man om wie het tumult op de Kanaalstraat begonnen was.

Agenten gingen daarnaartoe vanwege een melding van overlast. Die was al voorbij toen de politie aankwam. Maar het bleek dat de overlastgever gezocht werd voor een andere zaak.

Toen agenten hem daarvoor wilden aanhouden, bemoeiden tientallen omstanders zich volgens de politie met de arrestatie. Over en weer vielen klappen. De verdediging zegt dat de moeder van de verdachte botbreuken opliep door klappen met de gummiknuppel.

Riks Ozinga @RiksOzinga1

Verdachte El K. ontkent het geweld niet, maar zegt dat het hem zwart voor de ogen werd toen zijn moeder door agent met gummiknuppel werd geslagen. De vrouw zou daarbij gewond zijn geraakt. #Kanaalstraat

15 uur geleden

"Het was een heel dreigende situatie", reageerde de woordvoerder van de politie toen. "Er werd aan de agenten getrokken, er werd geschopt." De wapenstok was volgens hem nodig om ervoor te zorgen dat de agenten veilig hun werk konden doen.

Deel dit artikel: 

Dit is een artikel van RTV Utrecht

handtekeningafbeelding
  • woensdag 17 april 2019 @ 00:13
    reactie op (#30) herman_dad

Goedemorgen, WEER GEWELD TEGEN POLITIE DIE AANHOUDING wil verrichten in Utrecht. Enkele agenten raakten (licht) gewond. 

Arrestatie in Utrecht loopt uit op vechtpartij tussen agenten en omstanders

VANDAAG, 21:16

REGIO

In de Utrechtse wijk Lombok zijn agenten en mensen op straat vanmiddag slaags geraakt bij een aanhouding. Volgens de politie bemoeiden tientallen omstanders zich met de arrestatie. Over en weer werden klappen uitgedeeld.

Agenten waren naar de Kanaalstraat gekomen vanwege een melding van overlast. Het incident was al voorbij op het moment dat de politie aankwam, maar in gesprek met een mogelijke betrokkene, bleek dat deze man gezocht werd voor een andere zaak.

Toen agenten hem daarvoor wilden aanhouden, werd het onrustig, zegt een woordvoerder van de politie tegen RTV Utrecht. "Er kwamen tientallen omstanders omheen staan die begonnen te duwen en te schoppen." De agenten gebruikten hun wapenstok om hen op afstand te houden.

RTV Utrecht kreeg heftige beelden van het incident toegestuurd:

Zie video in oorpsronkelijke artikel

Vechtpartij in Lombok tussen agenten en omstanders

Op sociale media, waar inmiddels meer filmpjes van het incident zijn verschenen, wordt gesproken van excessief geweld. Ook schrijft iemand opheldering te willen van de politie over de hoeveelheid geweld.

"Het was een hele dreigende situatie", reageert de woordvoerder van de politie. "Er werd aan de agenten getrokken, er werd geschopt." De wapenstok was volgens hem nodig om ervoor te zorgen dat de agenten veilig hun werk konden doen.

De politie zal het gebruikte geweld nog evalueren. Dat wordt standaard gedaan bij dit soort incidenten. Betrokkenen kunnen daarnaast een klacht indienen. "Als mensen vinden dat ze niet goed behandeld zijn, roepen we ze op zich te melden, of een klacht in te dienen. Laat ze zich vooral melden."

Uiteindelijk keerde de rust vanmiddag terug in de Kanaalstraat nadat er versterking was gekomen voor de agenten. Vier mensen zijn aangehouden. De agenten liepen blauwe plekken en schrammen op.

Deel dit artikel: 

Dit is een artikel van RTV Utrecht

handtekeningafbeelding
  • woensdag 03 april 2019 @ 00:16
    reactie op (#29) herman_dad

Goedemorgen, GEWELD TÉGEN POLITIEMEDWERKERS STERK TOEGENOMEN, met bijna 1000 gevallen meer dan in 2018. Het zijn wel meldingen in velerlei vormen van verbaal- tot daadwerkelijk fysiek geweld of zelfs zware mishandelingen. .

Agent krijgt nog altijd kippenvel van wurgpoging collega Toename geweld politie 

Agent krijgt nog altijd kippenvel van wurgpoging collega RTL NIEUWS 

Zie en lees verder art. NU.nl Twitter (bron)

Woensdag 02 april 2019 

Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Meer geweld tegen politie: 'Hij sloeg me vol op mijn neus'

Meer geweld tegen politie: 'Hij sloeg me vol op mijn neus'

02 april 2019 17:16 Laatste update: 3 uur geleden

81  

Het aantal incidenten van fysiek en verbaal geweld tegen de politie nam in 2018 met 11 procent toe ten opzichte van een jaar eerder. Vorig jaar waren er bijna 10.600 geweldsincidenten, oftewel bijna 29 per dag. Drie agenten vertellen NU.nl over het geweld waar ze tijdens hun werk op straat mee te maken kregen.

Marco Eradus, politie Oost-Brabant

Toen Marco Eradus en zijn collega een man hadden aangehouden en hem in de politieauto van een kleiner bureau naar het hoofdbureau wilden vervoeren, ging het mis.

"De verdachte was heel koel. We hadden hem geen handboeien omgedaan, want daar was geen reden voor", vertelt Eradus. "Die man ging vanuit het niets helemaal los. Het was best een krachtige vent en toen ik zijn rechterarm even niet onder controle had, sloeg hij me vol op mijn neus."

Eradus bloedde hevig en de bril die hij droeg, was kapotgegaan. "Maar je wil je collega niet in de steek laten, dus ik dook er weer op. Nadat we hem onder controle hadden gekregen en ik mijn neus in het ziekenhuis liet nakijken, bleek dat ik een gebroken neus had."

De 46-jarige agent kreeg in Den Bosch ook met hevig geweld te maken toen hij een jongen wilde aanhouden. "De familie van die jongen begon zich ermee te bemoeien en op een zeker moment werd ik vanuit het niets in een keer naar voren gelanceerd", herinnert Eradus zich. "De oudere broer van de verdachte had me een karatetrap in de rug gegeven."

Eradus werkt al meer dan twintig jaar bij de politie en ziet dat het stijgende aantal geweldsincidenten "misschien wel inherent is aan de maatschappij". "Mensen zijn eigenlijk helemaal niet boos, maar vinden het gewoon lekker om even mee te doen. Het hoort bij het gejaagde en de scoringsdrang van tegenwoordig."

"Mensen vinden het gewoon lekker om even mee te doen", zegt politieagent Marco Eradus. (Foto: ANP)

Damien Kok, politie Den Haag

Damien Kok, politieagent in de regio Den Haag, reed tijdens de jaarwisseling om 4.00 uur 's nachts een straat in Leiden in, waarna hij direct zag dat er een vechtpartij aan de gang was. Samen met zijn collega stapte hij uit om in te grijpen.

Op het moment dat Kok net zijn auto had verlaten, kwam er iemand op hem afgestormd. De man trapte tegen het been van Kok en de agent had direct in de gaten dat er iets mis was. "Mijn been stond in een haakse hoek. Ik zag mijn voet tegen mijn knie aanliggen", blikt Kok terug.

In de chaos kwam de collega van Kok direct naar hem toe. Doordat er tijdens Oud en Nieuw veel hulpverleners actief waren, konden de ambulance en andere collega's van de politie er ook snel zijn. "Je merkte dat het er bij alle hulpverleners keihard inhakte", vertelt Kok. "Iedereen realiseert zich: dit had ik ook kunnen zijn."

Kok werd naar het ziekenhuis gebracht en daar bleek dat zijn scheen- en kuitbeen was gebroken. Na de operatie ging hij een revalidatietraject in, maar zijn herstel verliep niet voorspoedig. Een paar maanden na het incident bleek dat een zenuw onherstelbaar was beschadigd.

Uiteindelijk moest hij zijn functie als agent op straat opgeven door het geweld dat hem tijdens werktijd was aangedaan. Kok voelde zich genoodzaakt een bureaufunctie bij de politie te gaan vervullen.

De politie bereidt zich tijdens een oefening voor op geweld tijdens Oud en Nieuw. (Foto: ANP)

Rick van den Belt, politie Zeeland en West-Brabant

In de regionale eenheid Zeeland- en West-Brabant hield Rick van den Belt samen met zijn collega een drugsverslaafde aan. De aanhouding liep uit op een vechtpartij en daarbij werd Van den Belts collega gebeten.

Door de worsteling bloedde de verdachte ook en dat bloed kwam in het oog van Van den Belt terecht. "Omdat we niet wisten of de verdachte wat onder de leden had, volgde een bloedonderzoek en ik moest een aantal weken op de uitslag wachten."

Veel meer dan van fysiek geweld, heeft de 26-jarige Van den Belt last van verbaal geweld tegen de politie. "En dan met name verbaal geweld dat voorkomt uit onbegrip", vertelt hij. "Ik herinner me bijvoorbeeld dat ik een gezin net had verteld dat hun vader om het leven was gekomen en nooit meer thuis zou komen."

"Nadat we de woning hadden verlaten, kregen we de volle laag van een burger, omdat we op de stoep geparkeerd stonden. Vervolgens haalden we een broodje in de supermarkt, omdat we nog geen tijd hadden gehad om te eten en merkte iemand op dat we lekker in de baas z'n tijd een broodje haalden. Het is de tendens dat er tegenwoordig heel snel wordt geoordeeld."

Door: NU.nl/Job van der Plicht  Beeld: ANP

81  reacties     

Lees meer over:

Politie  Misdaad in Nederland 

Gewijzigd op 2019-04-03 00:18:55
    handtekeningafbeelding
  • maandag 04 februari 2019 @ 00:15
    reactie op (#28) herman_dad

Goedemorgen, TWEE AGENTEN GEWOND BIJ AANHOUDING MAN MET STRAATVERBOD IN LEIDEN. 'Leiden in last', maar kennelijk ging deze man zo tekeer dat één politieman zelfs een waarschuwingsschot moest geven?   

Twee agenten gewond bij aanhouding man met straatverbod in Leiden

VANDAAG, 13:48

REGIO

POLITIE

Bij de aanhouding van een 29-jarige man in Leiden zijn afgelopen nacht twee agenten gewond geraakt. Een agent kreeg een vuistslag in zijn gezicht, de ander raakte gewond aan zijn hand. Een van de agenten moest een waarschuwingsschot lossen om de verdachte af te schrikken.

De politie kreeg een melding dat een agressieve man voor de woning van een vrouw stond en dat hij haar iets aan wilde doen. Toen de agenten bij het huis aankwamen, zagen zij een man uit Harlingen van wie bekend was dat hij een straatverbod had.

Toen de man door de agenten werd aangesproken, gaf hij een van hen direct een vuistslag in het gezicht. De agent viel op de grond en er ontstond een worsteling. Daarbij raakte de andere agent gewond aan zijn hand. De verdachte bleef zich verzetten. Toen ook pepperspray niet hielp, loste een van de agenten een waarschuwingsschot.

De agressieve man vluchtte richting station Lammenschans. Daar werd hij even later aangehouden door andere agenten, die te hulp waren geroepen.

De gewonde agenten hebben aangifte gedaan. Naar omstandigheden gaat het redelijk met de twee, schrijft Omroep West.

Deel dit artikel: 

handtekeningafbeelding
  • dinsdag 22 januari 2019 @ 00:16
    reactie op (#27) herman_dad

Goedemorgen, DRIE AGENTEN GEWOND BIJ ARRESTATIE AGRESSIEVE MAN IN WAALWIJK. Een zeer exessief geweld door deze verdachte, één politieman in het ziekenhuis en ook twee auto's beschadigd. 

Zie en lees verder art. NOS-NIEUWS Twitter (bron)

Drie agenten gewond bij arrestatie agressieve man in Waalwijk

VANDAAG, 22:14

REGIO

POLITIE

Bij de arrestatie van een 30-jarige man in Waalwijk zijn vanmiddag drie politieagenten gewond geraakt. Twee agenten in opleiding zagen de man schreeuwend over straat lopen en met een stok op auto's slaan. Ze vroegen om ondersteuning en met drie agenten werd geprobeerd om de Poolse man te overmeesteren.

Op een video die op sociale media opdook is te zien hoe de man de agenten schopt, slaat en tegen de grond werkt. De agenten gebruiken hun wapenstok en pepperspray om de man te overmeesteren. De man geeft zich niet gewonnen, pakt een bezem en slaat op een aantal auto's, waarna een van de agenten een waarschuwingsschot lost. Later lost hij nog twee waarschuwingsschoten.

De man ging er daarna vandoor en kon een straat verder alsnog overmeesterd worden, volgens de politie verzette hij zich hevig.

Politievakbond ACP Zeeland-West-Brabant

@ACP_ZWB

Vanavond doken beelden op van de aangevallen collega's in #Waalwijk. Onze collega's kwamen in een situatie die enkel te omschrijven is als bizar. Diep respect voor de manier waarop zij proberen de verdachte te stoppen en het geweld te beëindigen met de middelen die zij hebben.

2 uur geleden

Agent naar ziekenhuis

De man zit voorlopig vast. Het is nog niet duidelijk waarom hij zo agressief was en of hij onder invloed was.

Twee agenten raakten bij de aanhouding gewond in hun gezicht, de derde agent klaagde over pijn aan zijn enkel en is met een ambulance naar een ziekenhuis gebracht. Twee gedupeerde automobilisten hebben aangifte gedaan van vernieling, meldt Omroep Brabant.

Deel dit artikel: 

handtekeningafbeelding
  • zaterdag 15 december 2018 @ 00:49
    reactie op (#14) herman_dad

Goedemorgen, vervolg topc #14: VERDACHTE VAN MISHANDELIN AGENT VRIJGESPROKEN, JAAR NADA DEZE IN DE NIEUWJAARSNACHT ernstig werd mishandeld. De Rechtbank kan echter geen 'wettig' en vooral OVERTUIGEND bewijs aantonen en dus wordt iemand dan vrijgesproken. Dit voorval geeft zeker ook grote verontrusting bij politie en andere hulpverlenings-organisaties t.a.v. komende NIEUWJAARSNACHT.    

Zie en lees verder art. van RTL-NIEUWS Twitter (bron)

Verdachte van mishandeling agent vrijgesproken: 'Het slachtoffer is er kapot van'

14 december 2018 15:41 Aangepast: 14 december 2018 16:42

Beeld © Damien Kok

De rechter heeft de 19-jarige Ali H. vrijgesproken voor het mishandelen van agent Damien. Er is volgens de rechter niet voldoende bewijs. De agent verliet direct na de uitspraak sterk geëmotioneerd de rechtbank.

Tijdens de afgelopen jaarwisseling werd de 32-jarige agent Damien zwaar mishandeld toen hij wilde ingrijpen bij een vechtpartij. De agent brak zowel zijn kuit- als scheenbeen.

Zwaar beschadigd

Bovendien raakte een slagader bekneld en een zenuw zwaar beschadigd. "Ik heb de hele dag pijn, mijn levensvreugde is weg", zei de agent in een eerder interview tegen RTL Nieuws.

Mishandelde agent Damien oog in oog met verdachte: 'Ik heb de hele dag pijn, hij niet'

Hevig ontdaan

Volgens de rechtbank is 'niet met voldoende mate van zekerheid vast te stellen' dat de Ali H., een Nederlander die in Manchester studeert, degene was die de politieagent schopte. Er was volgens de rechtbank sprake van een hectische, chaotische situatie. Ook waren veel getuigen onder invloed van alcohol. De rechtbank sluit niet uit dat de agent zich heeft vergist in het herkennen van de verdachte. Daarom werd hij vrijgesproken.

De verslagenheid bij de agent was groot, zag verslaggever Jaap van Deurzen. "De agent nam zijn hoofd in zijn handen. Hij heeft hevig ontdaan de rechtszaal verlaten."

Eerdere verklaring van de mishandelde agent

Zie video in oorpsronkelijke artikel 0:00/0:00

Verklaring mishandelde agent.

Politievakbond ACP heeft verbaasd en terneergeslagen gereageerd op de vrijspraak. "We gaan ervan uit dat het Openbaar Ministerie zal afwegen om in hoger beroep te gaan", zegt een woordvoerder.

Eerder interview

Maanden moest de agent revalideren, en nog steeds is hij niet hersteld. De agent heeft constant pijn en kan niet meer het werk doen dat hij graag deed. Hij zit nu achter een computer op het kantoor van de politie.

De gevolgen voor zijn leven zijn groot, zei de mishandelde man in een verklaring. "Hij heeft me alles ontnomen. Het was een verschrikkelijk jaarwisseling. Door hem. Mijn zoontje van zes loopt bij een psycholoog. Ik heb mijn woning moeten verkopen omdat mijn vrouw geen salaris meer ontvangt. Ik heb geen gevoel meer in mijn voet en ik kan niet meer slapen." 

RTL Nieuws

Mishandeling

handtekeningafbeelding
  • zaterdag 03 november 2018 @ 00:34
    reactie op (#25) herman_dad

Goedemorgen, TWEE POLITIEMENSEN ZÉLF BETROKKEN BIJ VODTBALRELLEN BREDA. Zij hebben zich zelf gemeld bij de leiding. Er zijn beelden van dus waarschijnlijk ter voorkomen van. Hun rol wordt uiteraard onderzocht.

Zie en lees verder art. van NOS/NIEUWS Twitter bron

Politiemedewerkers mogelijk betrokken bij rellen rond NAC-Willem II

GISTEREN, 13:46

VOETBALREGIO

Bij de rellen raakten twee agenten licht gewond OMROEP BRABANT

Twee medewerkers van de politie Zeeland-West-Brabant zijn in hun vrije tijd mogelijk betrokken geweest bij rellen na de voetbalwedstrijd NAC Breda -Willem II op 21 oktober. Zij bevonden zich tussen de rellende supporters. Beiden mannen hebben zich gemeld bij hun leidinggevende.

Onderzocht wordt nu of ze zich schuldig hebben gemaakt aan strafbare feiten. Op welke afdeling de medewerkers werken en of ze bijvoorbeeld agenten zijn, wil de politie in het belang van het onderzoek niet zeggen. De medewerkers zijn niet aangehouden en worden op dit moment nog niet verdacht van een strafbaar feit.

Geweld tegen agenten

Op de bewuste zondag speelde Willem II in Breda tegen NAC. Na de wedstrijd zochten supporters van beiden clubs de confrontatie met elkaar. De politie zette de mobiele eenheid en politie te paard in om de groepen uit elkaar te houden.

Het explosieve geweld richtte zich vervolgens tegen de politie. Hierbij raakten twee agenten licht gewond. Ze werden geslagen met kettingen en broekriemen. Ook werden agenten van hun paard getrokken. Vijf supporters werden meteen aangehouden. Ze kregen van de burgemeester van Breda een gebiedsverbod opgelegd voor alle thuiswedstrijden van NAC.

Inmiddels is een groot rechercheonderzoek aan de gang naar de relschoppers.

Bellen van rellen na wedstrijd Nac - Willem II

BEKIJK OOK

Politie verwacht nog tot dertig arrestaties na rellen NAC-Willem II

Burgemeester Breda deelt beelden rellende NAC-supporters: 'Woorden schieten tekort'

Deel dit artikel: 

handtekeningafbeelding
  • dinsdag 23 oktober 2018 @ 00:34
    reactie op (#24) herman_dad

Goedemorgen, ERNSTIG GEWELD TEGEN ME'ers bIJ VOETBALLEN BREDA. De burgemeester deelt VIDEOBEELDEN daarvan ter opsporing van de daders, HOOLIGANS. Ook vertoond bij 'Pauw' vanavond in talkshow. Een krankzinnig optreden weer van deze 'supporters', nauwelijks zo te noemen feitelijk.

Burgemeester Breda deelt beelden rellende NAC-supporters:Woorden schieten tekort'

GISTEREN, 02:36

AANGEPAST GISTEREN, 09:44

BINNENLANDVOETBAL

Burgemeester Depla van Breda heeft op Twitter beelden gedeeld van rellende NAC-supporters na afloop van de wedstrijd tegen Willem II uit Tilburg. Op de beelden is te zien hoe de relschoppers de politie aanvallen. Depla schrijft dat hij "daar heel triest van wordt".

Paul Depla

@PaulDepla

Er zijn dagen dat je heel heel erg triest wordt van gedrag van klein deel van NAC-supporters. Woorden schieten tekort als je dit ziet. Het is overigens geen traangas. Maar een spul van brandblusser die naderhand richting de politie wordt gegooid.

1 dag geleden

"Ik schaam me kapot voor dit soort mensen die het voetbal kapotmaken en politiemensen in gevaar brengen", zegt een boze burgemeester Depla in hetNOS Radio 1 Journaal. Volgens hem zijn de supporters van NAC bewust op zoek gegaan naar de supporters van Willem II. "Daar hebben ze geprobeerd een confrontatie uit te lokken. De ME is daar tussen gesprongen en heeft behoorlijk lastige momenten gehad."

In de video van de relschoppers wordt gesuggereerd dat agenten traangas hebben ingezet tegen de voetbalfans, maar de politie ontkent dat. De rook op de beelden zou komen van een brandblusser die door NAC-fans werd leeggespoten.

De Mobiele Eenheid en de bereden politie werden ingezet toen fans van beide Brabantse clubs na afloop van de wedstrijd, die eindigde in 2-2, met elkaar op de vuist wilden gaan. Er zijn tot nu toe vijf verdachten van openlijk geweld opgepakt, drie uit Breda, een uit Roosendaal en een uit Oosterhout.

'Niet goed te praten'

Volgens de burgemeester en de politie volgen er meer arrestaties, op basis van camerabeelden. De relschoppers wordt dringend geadviseerd zichzelf aan te geven. In een later stadium worden de beelden mogelijk online gezet om verdachten te kunnen opsporen.

Bij de rellen raakten twee agenten lichtgewond, toen de hooligans met broekriemen en kettingen naar paarden en agenten sloegen. Drie agenten hebben aangifte gedaan.

Dat het om een beladen streekderby ging is volgens de burgemeester geen enkele rechtvaardiging voor het gedrag. "Elke discussie over 'het is NAC-Willem II' en 'NAC staat er slecht voor' werp ik verre van me. Dit gedrag is nooit goed te praten en moet de kop worden ingedrukt. Dit soort gastjes maken voetbal en het plezier in het voetbal kapot."

Verzieken

Toch wil Depla geen supporters bij bepaalde wedstrijden gaan weren. "Daarmee geef je de mensen die de boel verzieken gelijk. We moeten dit soort asociale gasten aanpakken en voor langere tijd uit het stadion halen, zodat mensen als u en ik gewoon naar het stadion kunnen komen en daar kunnen genieten van een wedstrijd."

Volgens de burgemeester werkt NAC samen met de KNVB aan mogelijke stadionverboden. "Politie en justitie doen het strafrechtelijk traject. En ik ga me vandaag laten informeren over de mogelijkheid van omgevingsverboden, zodat deze gasten als NAC voetbalt niet in de buurt van het stadion kunnen komen. Als het maar enigszins kan, doe ik het. Want deze mensen maken het voetbal echt kapot."

BEKIJK OOK

Van Hooijdonk wil NAC helpen, maar weet nog niet hoe

Wel een prachtgoal, geen winnaar in Brabantse derby

Deel dit artikel: 

Gewijzigd op 2018-10-23 00:35:13
    handtekeningafbeelding