2790 keer bekeken

mag je hier ook je ervaringen delen ?

• donderdag 25 september 2014 @ 22:52
    Na heel veel moeite wat dossier ontvangen, maar dat is dan ook weer gelijk de moeite waard om aangiftes te gaan doen. Al zullen ze daar wel weer niks mee willen doen.
  • donderdag 18 september 2014 @ 01:50
    Mooi dat de ombudsman dat geconstateerd heeft, maar er verandert niets aan mijn verhaal. Ik heb de hoofdofficier van justitie vandaag weer een verzoek gestuurd om hier wat mee te doen. Maar ik verwacht dat weer niks mee gebeurt. Ik heb overigens een kopie van mijn vraag aan de hoofdofficier van justitie om eens wat te gaan doen met de misstanden bij de politie doorgestuurd naar het algemeen dagblad.

Ik heb echter het vermoeden dat de huidige hoofdofficier van justietie oost-nederland niet gauw actie zal ondernemen tegen de politie. Dit omdat haar man een politie ambtenaar is/was.
  • dinsdag 16 september 2014 @ 00:27
    reactie op (#7) gerrit72

Goedemorgen, DE NATIONALE OMBUDSMAN: 'Politie-invallen bij 'hennepkwekerijen' slecht gedocumenteerd en afgehandeld?? Dat is dan, zie ONDERSTAANDE VERHAAL, nog een understatement van de eerste orde, toch goed dat hij er aandacht aan besteed. Vooral bij ONTERECHTE beschuldigingen die helaas maar al te vaak voorkomen ook bij andere zaken in dit alnd. Heeft u nog meer voorbeelden?  

Zie art. uit AD (bron)

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3748284/2014/09/15/Hennepacties-politie-slecht-gedocumenteerd.dhtml

http://www.ad.nl/ad/nl/5585/Home/2316/Politie/actua/index.dhtml

Zie verder ook eens: o.a. EU, de situatie in de Ukraine, de doelstellingen van de EU en ZEER VEEL NIEUWS EN WETENSWAARDIGHEDEN over Europa. En verder: o,a, minister Schulz-Van Haegen doet afstand van enkele bevoegdheden en VEEL NIEUWS OVER JUSTITELE DWALINGEN OF ANDERE POLITIEK BLUNDERS. En ook: o.a. beroep tegen verkeersboete's nu ook 'ónline' mogelijk. EN VEEL NIEUWS OVER DE POLITIE, ook voor veel mensen goed om te weten, b.v. En MAATSCHAPPELIJKE ONDERWERPEN die allen raken op de één of andere manier. Leest u zelf verder, TE VEEL OM TE NOEMEN, bij onderstaande clubs... 

http://justittieledwalingen.clubs.nl/forum - http://justittieledwalingen.clubs.nl/

http://maatschappelijke-belangen-beheerdersinfo.clubs.nl/forum

http://europese-unie.clubs.nl/forum - http://europese-unie.clubs.nl/

http://politie-en-alles-wat-er-misgaat.clubs.nl/forum - http://politie-en-alles-wat-er-misgaat.clubs.nl/ 

Extra wetenswaardig of nuttige infohttp://wereldverbeteraars.clubs.nl/ - http://ufos-en-graancirkels.clubs.nl/ - http://stadgroningen.clubs.nl/http://wemoetenbezuinigen.clubs.nl/ - http://voedselbank.clubs.nl/ - http://www.clubs.nl/cultuur-en-maatschappij/overheid-en-politiek - http://thealternative.clubs.nl/  

Gewijzigd op 2018-05-29 06:43:21
    handtekeningafbeelding
  • zondag 07 september 2014 @ 21:26
    reactie op (#6) gerrit72
    Nog weer verder;

Later het zelfde jaar (juni 2012 ) ik had mijn huisarts inmiddels niet meer want had geen vertrouwen meer haar dus had me laten uitschrijven. Maar omdat het niet goed ging was ik bij de dokterspost, daar wilde ze me niet helpen omdat ik geen huisarts meer had.
    Dus ik zei hoe waardeloos alles geregeld was en dat ik het gevoel kreeg dat ze liever wilde dat ik kapot was. Dit zagen hun als een doodswens dus ze zouden even overleggen. Dit duurde nogal een poos dus ik was aan het wachten, na verloop van tijd werd gezegt dat ze echt niks voor mij konden doen omdat ik geen huisarts meer had en hun vonden dat ik een doorverwijzing moest regelen via een gewone huisarts. Dus ik ging naar huis. Ik was er met de auto van mijn zusje en toen ik net in de auto zat zag ik in de spiegel een paar mensen met politie kleding dus ik deed gelijk de deur opslot.
    De mensen in politie kleding kwamen op mij af en 1 van die mensen zei dat ik de deur moest losdoen, waarop ik om zijn legitimatie vroeg. Hij zei je moet nu de deur losdoen, waarop ik zei dan wil ik eerst je legitimatie zien. Waarop de agent de ruit uit de auto slaat met de zaklamp.
    Ze maken de deur los en sleuren mij uit de auto. Word in de boeien geslagen en afgevoerd in een politie auto.

Op het bureau word ik in een cel gegooit en een paar uur later komt er een spv-er van pro-persona om mij te beoordelen, dus ik zei gelijk dat ik niet voldeed aan de wettelijke criteria voor gedwongen opname en dat als ze het lef hadden om mij weer op te sluiten dat ik er voor zou zorgen dat diegene de big registratie kwijt zou raken. Dus toen stond ik zo buiten.

Ik heb uiteraard een klacht over de vernielling in gedient en werd wederom niet gehoord door de (onafhankelijke) klachtencommissie. En de klacht werd ongegrond verklaard, dus kennelijk mag de politie gewoon een ruit uit de auto slaan en dan diegene bij wie ze de ruit eruit geslagen hebben zelf voor de kosten laten opdraaien. Iets wat ik niet snap, want ik weet zeker dat wanneer ik een ruit uit een politie auto sla dat ik de kosten voor herstel wel moet betalen. Hoe krom kan het zijn.

Mijn psycholoog heeft me aangeraden te verhuizen en dan een nieuwe start te maken, dus ben ik in 2013 verhuisd. Ben wel binnen gelderland gebleven. Maar door de rechtzaken en de hoger beroep zaken en de overige narigheden die het gevolg zijn van het kapot maken van mijn bedrijf gaat mijn herstel nog slecht. Inmiddels nog steeds regelmatig aanvaringen met de politie. Gewoon kleine dingen zoals dat ze aangiftes niet opnemen, en laatst weer een keer onterecht gearresteerd en weer geen advocaat gekregen ondanks dat ik er om gevraagd had.

Heb inmiddels een paar maagbloeding gehad en ben geestelijk nog steeds niet goed in orde. En ik denk ook niet dat ik geestelijk ooit weer 100% in orde ga worden.

De laatste ontwikkelingen zijn dat justitie mij laatst een brief gekregen dat ik bij de politie dna moet afgeven vanwege dat ik veroordeeld ben omdat ik in die agent zijn vinger heb gebeten. Dat ik nog daarvoor afwachtend ben van het hoger beroep maakt schijnbaar niet uit. Ik heb justitie laten weten dat ik niet naar de politie wil om dna af te geven omdat ik hun totaal niet meer vertrouw.
    Ook heb ik aangegeven dat ik desnoods mijn dna bij hun kom afgeven en dat ik liever al mijn dna bij hun achterlaat dan een minimum bij de politie. Ik wacht nu op een antwoord van justitie hierover, maar ze weten misschien niet hoe zeer ik het meen van al mijn dna geven. Want ik ben al zover kapot gemaakt door de politie dat de laatste stap voor mij geen probleem is
  • zondag 07 september 2014 @ 15:23
    reactie op (#4) gerrit72

Volgens gebiedsagent had ik mij ook verzet bij de aanhouding, en had ik gezegt de politie is corrupt. Dus ik ben bij de politie rechter geweest. In eerste instantie veroordeeld, in beroep gegaan en daar hebben ze moeten toegeven dat de verzet bij arrestatie grote onzin was, want dan had hij het nooit gered om mij in zijn eentje in de boeien te slaan. Maar doordat hun de verklaring van de gebiedsagent zwaarder vinden wegen wat betreft wat ik gezegt zou hebben hebben ze me wel veroordeeld wegens het beledigen van een ambtenaar in functie. Maar ja hoe betrouwbaar is een verklaring van een politie agent die eerst ook beweerde dat ik me verzet had bij de arrestatie terwijl dat ook gelogen was en dus ook niet stand hield in het hoger beroep? Maar ja in de wet staat nu eenmaal dat de verklaring van een politie agent zwaarder telt. Dit ivm de ambtseed, maar ja wat zegt een eed voor iemand die daar zelf geen waarde aan hecht? Mijn advocaat heeft inmiddels de zaak voorgelegd aan de hoge raad, want waarom zou een algemene uitspraak over de politie beledigend en strafbaar zijn terwijl als iemand bijvoorbeeld zegt Phillips of Shell is corrupt dat daar dan niets mee gebeurt. Ben erg benieuwd wat de hoge raad vind, want dat ik slechts gezegd heb ik vind politie Gelderland een corrupt korps kan ik niet bewijzen, en omdat de rechtbank een politie die ook gelogen heeft over het verzet bij de arrestatie, wat ik door overtuigen van de rechtbank wel hard kon maken ( omdat ik zo sterk ben dat als ik mij werkelijk verzet had dat de gebiedsagent geen schijn van kans gemaakt had bij de arrestatie ) blijf ik vreemd vinden. Geestelijk gaat het zeer slecht met mij door alles wat voorgevallen is. Dat mijn omgeving in april 2012 de huisarts gebeld hebben omdat ze twijfelden of ik geen gevaar voor mezelf zou zijn. De huisarts heeft hierop de crissis dienst ingeschakkeld, maar die schakelen dan weer de politie in. Dat resulteerde in een zeer heftige situatie waarbij ik in een hevife strijd met de politie kwam, met 140 kilo boven op mij en nog 5 politie agenten er om heen verloor de politie het nog bijna en konden ze het niet winnen met pijn prikkels, slaan, schoppen, op mijn kuiten en enkels gaan staan. Dus smeerde ze pepperspray in mijn ogen. Nadat dit gebeurt is kan ik sterk zonlicht niet neer verdragen zonder tranende ogen te krijgen. Ik werd beoordeeld door iemand van propersona en die besloot me gedwongen op te nenen ondanks dat ik niet voldeed aan de wettelijke criteria hiervoor. Ik heb hier over een klacht bij propersona in willen dienen, maar hun kwamen slechts met het excuus dat hun dit van de politie moesten doen. Naar mijn idee iets wat niet zo mogen kunnen want een psychiater zou zich niet moeten laten lijden door wat de politie wil, maar zou zich aan de Nederlandse wet en regelgeving moeten houden. Omdat ik vanuit het politie bureau overgebracht moest worden naar een ggz instelling wilden ze me platspuiten, wat tot een man of 8 tot 10 politie agenten in de del leidde omdat ik me echt niet zomaar wilde laten platspuiten. Wederom werd ik geboeit en kreeg een spuit die niet werkte door mijn hoge adrenaline gehalte in het bloed. De boeien zaten te strak en ondanks dat ik dit herhaaldelijk heb aangegeven werd er niks aan gedaan. Ik werd op mijn buik in de ambulance gelegd en heb wederom aangegeven dat de boeien veel te strak zaten en dat mijn linker hand begon te tintelen. Weer werd daar geen gehoor aangegeven. De te strakke boeien hebben geleid tot een blijvende zenuwbeschadiging (door een neuroloog vastgesteld) Van deze mishandeling heb ik aangifte willen doen, maar de politie weigerde deze op te nemen, dus heb ik uiteindelijk aangifte gedaan bij justitie middels een klacht niet opnemen aangifte. Omdat voor dat het allemaal geregeld was en justitie pas ruim ern jaar later naar de zaak ging kijken werd er niet tot vervolging van deze mishandeling met blijvend letsel overgegaan omdat ze niet konden achterhalen wie er verantwoordelijk was. Wat ik heel vreemd vind want er waren toch boeien gebruikt die meer dan minimaal een half uur te strak om mijn polsen gezeten hebben, en de twee agenten die mee zijn geweest met mij wegbrengen, waarvan er 1 bij mij in de ambulance zat en dus de mogelijkheid had om de boeien te lossen zijn minimaal een uur hier voor weg geweest. Dus die twee zouden via de logboeken terug te vinden moeten zijn lijkt mij. Ook hadden ze kunnen besluiten om de eindverantwoordelijke bij het korps hier verantwoordelijk voor te houden wat ook niet gebeurt is. Dus justitie vind het kennelijk niet zo erg als de politie iemand mishandeld met blijvend letsel. Tijdens de arrestatie met de agenten waarbij ze het bijna verloren heb ik ter zelfverdediging een agent die zijn vinger in mijn mond deed gebeten. Hiervoor ben ik wel voor de politierechter moeten komen, want een agent in zijn vinger bijten terwijl ze je met meerderen aan het martelen zijn dat is wel mishandeling. Want hij moest daarna naar de dokter die er een verbandje omgedaan heeft waarna hij weer terug aan het werk gegaan is. En hij had thuis niet kunnen schuren terwijl hij bezig was met het schuren en schilderen van zijn huis, want dan had er stof in de wond kunnen komen en was het misschien wel gaan infecteren. (Hij had dus nog nooit van latex handschoentjes gehoord) De politie rechter vond mij strafbaar en ben tegen de uitspraak in hoger beroep, want als je door meerdere personen belaagd word die voor jou als een grote vijand te boek staan dan verdedig je jezelf op alle mogelijke manieren, en dat vind ik geen mishandeling. Ik moet weer even stoppen om op adem te komen, maar word zeker nog verder vervolgd

Gewijzigd op 2014-09-07 17:42:13
  • zondag 07 september 2014 @ 13:46
    reactie op (#4) gerrit72

Hallo leden en meneer gerrit wat een verhaal weer! Een soort van machts uit oefening die je niet voor mogelijk houd dus? Dat doet me denke aan dat boek dat ik er een paar jaar geleden over heb gelezen ook zoiets! Nou ik wens  dan wel u veel sterkte hoor en laten meer mensen dit lezen hier? Nog een goede zondag verder hoor2.gif  

• zondag 07 september 2014 @ 13:28
    reactie op (#3) gerrit72
    Zo weer verder.

Door de verklaring van de politie agent in opleiding en het waardeloos uitgevoerde warmte onderzoek is er besloten een inval te doen op verdenking van een hennepkwekerij.

Opzich al een behoorlijk inpact zo een inval en ik ben van mening dat het met nog grotere zorgvuldigheid besloten moet worden voor er een inval mag worden gedaan.

Tijdens die inval werd er uiteraard geen hennep gevonden, maar ze vonden wel de vos, die overigens ook niet weg gestopt zat dus ook makkelijk te vinden was.

De politie was teleurgesteld dat ze geen hennep gevonden hadden, maar wilde graag laten weten dat ze goed werk verricht hadden. Dus werd er een persbericht opgesteld zonder over de gevolgen na te denken.

In het persbericht met de kop : Hennepkwekerij leidt naar vos
    Stond de straatnaam en de woonplaats vermeld. (Een kleine straat in een dorp)
    Ook stond er helemaal aan het eind dat er geen hennep was aangetroffen, echter stond niet vermeld dat er geen enkel woord over dat er geen enkele aanwijzing was dat er een hennepkwekerij gezeten had.

Omdat bijna al mijn vaste klanten van de vos op de hoogte waren, en mensen niks met drugs te naken willen hebben heeft het tendensieuze persbericht in combinatie met dat mensen heel erg makkelijk geneigd zijn om te denken: waar rook is is vuur, heeft er voor gezorgd dat mijn vaste klanten weg bleven.
    Dit heeft er voor gezorgd dat mijn bedrijf niet meer kon draaien en dus kapot gemaakt is.

Omdat ik dit aan het tendensieuze persbericht van de politie kon wijten heb ik een klacht ingediend bij de politie.
    De politie heeft mijn klacht mondeling opgenomen, toen deze klacht voorgelegd werd aan de (onafhankelijke) klachtencommissie bleek mijn hoofdklacht (het uitbrengen van een tendensieus persbericht die mijn bedrijf kapot gemaakt heeft) niet eens in het klachten rapport te staan. Ik heb daarom aan de klachten commissie gevraagd of ze de zitting konden uitstellen omdat het politie rapport van de klacht niet volledig was. De secretaris van de klachten commissie heeft mij telefonisch toegezegt dat ik een nieuwe uitnodiging zou krijgen voor een nieuwe hoorzitting.

Dit is echter nooit gebeurt, dus is de klacht zonder mij te horen behandeld zonder dat ik gehoord ben en zonder dat de werkelijke klacht er in stond.

Ik was het hier niet mee eens en heb daarop contact proberen te zoeken met de toenmalige korpsbeheerder mevr. Krikke burgermeester van Arnhem. Ik werd steeds van het kastje naar de muur gestuurd tot ik op een gefeven moment eindelijk een soort rechrer hand van haar aan de telefoon had. Deze liet mij weten dat ik over mijn klacht geen afspraak kon krijgen met burgermeester P. Krikke, ik zei daarop dat ik liever een besloten gesprek met haar had, maar dat als dit niet mogelijk was dat ik haar dan gewoon zou aanspreken tijdens 1 van haar publieke taken.
    Daar heb ik toen ook aan toegevoegd dat het mij dan ook niet zou uitmaken wie er bij zou staan en dat ik haar dan ook zou aanspreken op haar verantwoording al zouden er journalisten of hoogwaardigheids bekleders bij staan.

De volgende dag werd ik met een compleet arrestatie team uit de tuin gehaald, met aan alle kanten de wapens op mij gericht. Hiervan heb ik een postteaumatische stress stoornis opgelopen, die niet behandelbaar is gebleken.

Ze hebben mij twee dagen vastgehouden en vervolgens mocht ik gaan en er is nooit een vervolg gekomen op deze zware arrestatie. Wat er was geen reden voor deze arrsstatie bleek achteraf.
    Deze arrestatie is dus een pure intimidatie actie geweest!

Mijn vertrouwen in de politie was inmiddels tot ver onder nul gedaald, en weer een nieuwe klacht in gediend, weer niet gehoord door de (onafhankelijke) klachten commissie en weer geen gelijk gekregen omdat hun de klacht niet snapte naar aanleiding van de 1 zijdige informatie die ze gekregen hadden.

Ik heb daardoor mijn vertouwen in de politie totaal verloren.

Toen ik bij een verkeerscontrolle in de straat in november 2011 wat toegeroepen kreeg van een agent terwijl ik de honden uit liet werd het mij even te veel en uitte ik mijn ongenoegen over de politie. Ik riep dus terug of ze niks beters te doen hadden dan burgertje pesten. Daarop riep de agent dat ze gewoon hun werk deden, waarop ik riep dat het tijd was dat ze hun werk eens goed zouden moeten doen. En voegde daarop toe dat ik de politie Gelderland een corrupt korps vond, hierop begon de gebieds agent die verantwoordelijk was voor inval op verdenking van de hennep kwekerij zich er mee te bemoeien en die zei dat ik mijn bek moest houden. Wat ik mijn uiteraard niet liet zeggen en ik zei dat in Nederland vrijheids van meningsuiting gold.
    En dat er dus niemand mij kon verbieden dat ik mijn mening zou uiten en dat ik gerust mocht zeggen dat ik korps Gelderland een corrupt korps vind. Daarop zei dhr Sluiter, gebiedsagent te Westervoort dat ik op moest rotten. Dus ik herhaalde nog een paar maal dat ik politie Gelderland een corrupt korps vond, waarop hij mij arresteerde voor de belediging van een ambtenaar in functie.

Hij deed de boeien pijnelijk strak en toen ik dat zei zei hij lachend ja dat weet ik dus ik herhaalde dat de boeien veel te strak zaten waarop hij weer herhaalde dat hij dit wist. Pas toen een andere agent mij overnam en ik aangaf dat de boeien te strak zaten werden ze losser gedaan.

Op het bureau aangekomen heb ik gelijk aangegeven dat ik mijn advocaat wilde spreken.
    Mijn advocaat werd echter niet ingeschakeld wat tegen het salduz arrest in gaat, en naar mijn idee een belemmering van de rechtsgang is.

Ik moet weer even een pauze inlassen, maar het verhaal wordt vervolgd
  • zondag 07 september 2014 @ 11:38
    Mijn ervaringen met de politie:

In de afgelopen jaren heb ik de politie leren kennen als een groep mensen waar onzorgvuldigheid erg hoog in het vaandel staat en waar ze weinig tot niets aan het herstellen van fouten doen.

Ook kun je heel duidelijk merken dat hun twee handen op 1 buik vriendje justitie weinig wil doen aan de strafbare feiten door de politie gepleegd. En worden dingen afgedaan als niet de dader kunnen vinden of dat het niet bewijsbaar is en het daarom niet aan een rechter voorgelegd kan worden.

Natuurlijk heeft iedereen wel eens iets gehad met de politie waarvan die niet echt blij word zoals eenbekeuring ofzo terwijl je je afvraagt of dat nu noodzakelijk was. Maar in mijn geval gaat het een stuk verder dan dat.

In 2010 heeft de politie mijn bedrijf kapot gemaakt door een persbericht die door hun is uitgegeven met een hele tendensieuze kop namelijk : HENNEPKWEKERIJ LEIDT NAAR VOS

En als het erom ging dat ik een vos had zonder bezitsontheffing dan moet ik zeggen daaraan was ik schuldig, maar daar had ik een goede reden voor en heb ook nooit een geheim er van gemaakt dat ik die vos had. Sterker nog ik denk dat er geen vaste klant was die niet wist dat ik die vos had.
    Ik had dat vosje namelijk gered van de hongerdood. Dit vosje was samen met nog 2 vosjes al uit hun burcht terwijl ze nog geen rode kleur hadden, maar nog chocolade bruin gekleurd waren. (Ze waren dus een week of 3). Ze waren opzoek naar hun moeder (die naar verhalen wat ik achteraf hoorde waarschijnelijk illigaal was afgeschoten) omdat ze honger hadden. Ik heb ze toen bij de burcht bambix gebracht (net als wat je een pup op vergelijkbare leeftijd kunt geven).
    De volgende dag bleek dat slechts 1 van de 3 de nacht had overleefd, dus omdat een enkel jong beestje zich niet warm kan houden in een koude nacht heb ik haar mee naar huis genomen en haar onder een warmte lamp gezet.

Ook heb ik contact gezocht met een vossenopvang, na mijn verhaal telofonisch aan hun gedaan te hebben zeiden ze dat ik haar wel mocht brengen, dan zouden hun haar afspuiten omdat ze zo jong was dat ze toch nooit meer de natuur in kon.
    Als dierenliefhebber kon ik dat niet over mijn hart verkrijgen en heb besloten haar dan zelf groot te brengen. Wat ik dus ook gedaan heb. Heb ook nog geprobeert of ik haar niet bij een dierentuin kon onderbrengen maar daar konden ze haar niet opnemen omdat ze geen cites papieren had. Dus ik besloot om dan zelf voor haar een buiten verblijf te gaan maken met een nachthok.

Maar verder met de politie want ik wijk te ver af.

Nu was er een politie agent in opleiding die tijdens een training op het voetbal veld achter het huis en bedrijfmeende dat hij een henneplucht rook en dat dat bij mij vandaan zou komen.
    Dit melde hij/zij bij het bureau en de politie voerde daarop een warmte meting uit die onzorgvuldig is bekeken anders hadden ze kunnen zien dat de warmte uitstralling bij de achtergevel afkomstig was van de uitlaat van de verwarmings ketel.
    Er is op de warmte beelden namelijk duidelijk zichtbaar dat de warmte zelfs in wolkjes boven het dak uit steeg en dat de ramen van enkel glas niet zichtbaar waren op de warmte beelden. En omdat een muur minder warmte doorlaat dan enkel glas had als de warmte van binnen kwam de uitstralling bij de ramen dus groter moeten zijn waardoor deze zichtbaar zouden moeten zijn op de beelden.

Ik moet nu even een pauze nemen omdat het me allemaal nog steeds heel veel doet. Ik ga straks verder met mijn bizare ervsringen
  • zondag 07 september 2014 @ 06:53
    reactie op (#1) gerrit72

Goedemorgen en WELKOM op deze club! Jazeker, graag uw ervaringen of andere suggesties hier weer onder in dit forumblokje plaatsen, (dan wordt dit UW FORUMBLOKJE) we zien het tegemoet.

Een goede zondag ook voor allen die dit lezen en zie ook even weerberichtje op clubhome...? (tipje)117.gif  

Gewijzigd op 2018-05-29 06:43:42
    handtekeningafbeelding
  • zaterdag 06 september 2014 @ 22:23
    Mag je hier ook je ervaringen delen over wat de politie je aangedaan heeft, of mag je alleen dingen plaatsen die in het nieuws geweest zijn?